Účetnictví SVJ

Účetnictví zpracováváme kvalitně s velkým důrazem na přehlednost. Vedeme jej vždy tak, aby mělo skutečnou vypovídací hodnotu a snadno se v něm zorientoval i laik. Lidem, kteří jsou zodpovědní za jeho kontrolu, rádi vysvětlíme jeho základní principy. Poradíme, co přesně je nutné kontrolovat. S jakýmkoli dotazem se na nás mohou kdykoli obrátit přímo členové SVJ (a nejsme nevrlí ani když je to několikrát s totožným dotazem). : )

Účetní doklady je možné posílat elektronicky, nebo si pro ně přijedeme přímo k vám. Nemusíte tak ztrácet čas cestováním.

Neustále se v problematice SVJ vzděláváme a aktivně vyhledáváme co nejjednodušší účetní řešení vašich potřeb v rámci platné legislativy.

Jsme stále na příjmu, připraveni kdykoli podat výboru či pověřené osobě informace o aktuálním stavu finančních prostředků.

Nabízené služby zahrnují:

  • základní kontrola původního účetnictví minulého správce, případné návrhy na rekonstrukci
  • vedení účetnictví v souladu se zákonem a prováděcími předpisy
  • sestavení účetní závěrky (výkazy „Rozvaha“ a „Výkaz zisků a ztrát“) včetně příloh
  • odeslání závěrky k založení do sbírky listin
  • evidence srážkové, zálohové daně, její zpracování a vykazování
  • 1x ročně, ale poté kdykoli na vyžádání, předložení Přehledu hospodaření SVJ = Přehled nákladů domu rozúčtovaných mezi vlastníky, přehled tvorby a čerpání Fondu oprav
  • mzdová a personální agenda statutárních orgánů, zaměstnanců
  • kontrola věcné a účetní správnosti faktur
  • běžné účetní poradenství a vysvětlení použitých postupů
  • archivace a ochrana před poškozením a zneužitím veškeré dokumentace (po dobu min. 2 let)

Ekonomická správa SVJ

Aby mělo SVJ dostatek prostředků, jsou pro něj stěžejní správně nastavené předpisy záloh a dobře rozúčtované náklady. V rámci tohoto se vždy snažíme zpracovat vyúčtování záloh co nejdříve po konci účetního období. Dále hlídáme výhodnost uzavíraných smlouv s dodavateli energií a aktivně vyhledáme úspory ve všech oblastech hospodaření SVJ.

Dbáme na to, aby vyúčtování bylo přehledné a pro majitele bytů snadno srozumitelné. Ze zkušenosti víme, že přesto majitelé bytů ocení možnost se na konkrétní položky zeptat a nechat si informace osvětlit. Pro tyto případy je na vyúčtování vždy uvedena kontaktní osoba, s kterou je možno domluvit se také na případných změnách údajů rozhodných pro vyúčtování, změně výše předpisu záloh apod.

S vlastníky komunikujeme napřímo a není pro nás problém vyřešit s nimi jakákoli specifika jejich konkrétního bytu. Výboru je tak odlehčeno s běžnou operativou, aniž by ztratil kontrolu. Měnit můžeme cokoli a kdykoli během účetního období. Ve splnění vašich požadavků nám nebrání zavedené postupy ani program, ve kterém pracujeme, pouze meze zákona.

Nabízené služby zahrnují:

  • roční vyúčtování a vypořádání přeplatků a nedoplatků
  • vypracování a změny předpisů úhrady plateb za služby, příspěvků do Fondu oprav a ostatních plateb
  • evidence zálohových plateb od vlastníků
  • vedení dlužní agendy, mimosoudní vymáhání pohledávek a příprava podkladů pro soudní vymáhání
  • vedení evidence nákladů na provoz domu
  • nahlížení na účet dálkovým přístupem a stahování výpisů v účetním formátu
  • hrazení dodavatelských faktur a provádění plateb za příkazce
  • aktivní sledování stavu finančních prostředků domu, poradenství v oblasti výhodnosti smluv, upozorňování na rizika soutěžení dodavatelů energií, součinnost s výborem Společenství v případě investičních akcí apod.
  • příprava podkladů na shromáždění vlastníků Společenství a schůze výboru a účast na nich